Cara Tambah Boost Wallet ke Dalam Aplikasi Boost.

Assalamualaikum
Bismillah

Baiklah sebelum nie aku ada berkongsi tentang Cara Dapatkan RM8 Secara Percuma Melalui Aplikasi Boost! Tahniah yang dah register! Dah dapat RM8 korang kan?  Entry kali ini aku nak berkongsi Cara Tambah Boost Wallet ke Dalam Aplikasi Boost.



Jangan risau. Aku akan ajar step by step ya. Simple ja. Korang perlu tambah boost wallet ke dalam aplikasi boost dahulu sebelum membuat pembelian topup.

Cara Tambah Boost Wallet ke Dalam Aplikasi Boost.


Step 1


Korang boleh nampak kan RM8 tu? Itu balance wallet korang selepas SIGN UP/Resgister aplikasi boost. 

Step 2

Seperti yang aku telah nyatakan di dalam entry sebelum ini, Wallet ini adalah had limit kredit boost yang boleh dimasukkan ke dalam akaun boost korang. Korang kena tambah duit di dalam Boost baru boleh beli topup.

Step 3


Pilih jenis payment yang korang mahu. Aku memilih CIMB Bank untuk menambah wallet dalam Boost. Kenapa nak tambah? Kalau tak tambah macam mana nak beli topup kan? 

Step 4


Step 5


Yang bestnya aplikasi Boost ini akan direct ke CIMB Bank online. Masukkan ID dan password macam biasa.

Step 6


Step 7

Bukti transaksi diproses. Kalau masih tak yakin, korang boleh check email. Setiap kali korang tambah boost wallet ke akaun Boost, bukti pemindahan kredit akan dihantar ke email korang.

Step 8


DONE! Boost wallet telah berjaya dimasukkan ke dalam akaun Boost korang. 

Lepas nie bolehlah topup pada bila-bila masa dan dimana jua anda berada haha. Mana tau emergency ke, kedai runcit tak buka atau takda kedai topup yang berdekatan. Tu ja, lepas ni nanti aku share Cara Nak Tambah Nilai (Topup) Melalui Aplikasi Boost Dengan Mudah & Cepat.