Tetap Anak Mak Walaupun Dah Bergelar Isteri

Assalamualaikum
Bismillah

Dah nak hampir setahun berumah tangga dan bergelar isteri. Memang banyak sangat perubahan setelah menjadi seorang isteri. Dulu bujang nampak mak yang urus keperluan rumah dan sebagainya. Apabila dah bergelar isteri apa yang mak buat dulu itulah yang aku buat sekarang.

Tetap Anak Mak Walaupun Dah Bergelar Isteri

Bila fikirkan kami 8 orang adik-beradik betapa kuatnya mak dan banyak sangat pengorbanan yang mak buat untuk kami semua. Begitu juga dengan pengorbanan ayah. Pengorbanan ayah yang betul-betul merasainya sudah tentulah suami. 

Selain itu, aku juga menantu kepada mertua. Memang tak sama didikan ibu kita sendiri dengan ibu mertua kita. Jadi sudah tentunya didikan suami juga berbeza. Cara suami pun berbeza. 

27 tahun hidup dengan keluarga. 27 tahun suami hidup dengan keluarganya. Sekali berkahwin dan tinggal serumah. Usia perkahwinan tak sampai setahun memang tak boleh expect suami isteri terus adapt dengan perubahan.

Alhamdulillah syukur sangat sebab mak mertua sangat memahami, penyayang dan layan menantu ibarat anaknya juga. Walaupun kami suami isteri berjauhan dengan keluarga tetapi kami sentiasa menghubungi mereka.

Itulah ibu - tetap anak mak walaupun dah bergelar isteri.

Siang malam tanya khabar anak sihat atau tidak. Dah makan atau belum. Cuaca okay atau tidak. Selalu kirim pesan selalu jangan kuat tidur haha. 

Bukan aku saja. 

Mak mertua juga sama, selalu bertanya khabar suami. Kerja suami okay atau tidak. Dah makan atau belum. Tetap anak mak juga walaupun dah pegang gelaran suami.

Betapa indahnya ikatan keluarga tu kan.

Saja nak cerita santai. Baru saja chat dengan mak.