Hotel Murah Pilihan Ramai Untuk Percutian Di Langkawi

8
Assalamualaikum semua.

Korang semua pernah pergi Langkawi tak? Untuk pengetahuan korang, Langkawi ni ialah tempat yang kaya dengan keindahan semula jadi dan merupakan salah satu destinasi yang paling popular di Malaysia. Langkawi ni terletak di Kedah dan mempunyai banyak tempat yang boleh dilawat termasuklah Langkawi Sky Bridge, Tanjung Rhu, Muzium 3D Langkawi, Pantai Cenang dan banyak lagi.

Kalau korang berminat nak datang Langkawi, korang wajib jenguk tempat-tempat popular yang ada kat sana. Dah namanya datang Langkawi, mesti korang nak menginap untuk beberapa hari kan? Ha, kalau macam tu korang boleh cuba tengok senarai hotel murah di Langkawi yang aku nak senaraikan ni.

Banyak hotel murah yang korang boleh cuba kalau datang kat Langkawi. Lagipun, hotel-hotel ni dekat dengan destinasi menarik yang korang nak pergi. Baiklah, mari kita tengok senanai kat bawah ni.

1. Landcons Hotel

Terletak di seberang jalan dari Underwater World Langkawi, hotel santai ni hanya berjarak 7 minit berjalan kaki dari Pantai Cenang yang meriah dan 4.71km dari Langkawi International Airport.


Penginapan ni sediakan bilik yang ada hiasan ringkas dengan peti sejuk mini dan TV, serta kemudahan untuk buat the dan kopi. Selain tu, hotel ni ada ruang istirehat di lobi, 2 kolam renang luaran dan juga gelongsor air dan air pancut. Anak-anak mesti suka kalau bab main gelongsor ni kan?

2. The Villa Langkawi

Villa ni terletak di kawasan perumahan sebelah masjid dan di tengah kehijauan tropika. Hanya berjarak 14 minit dari Underwater World Langkawi dan 4.70km dari Langkawi International Airport.


Bilik-bilik kat villa ni dilengkapi dengan Wi-Fi percuma, TV dan mini bar. Sarapan pula disediakan secara percuma. Villa ni juga ada kolam renang luaran dengan tempat berjemur dan kerusi santai. Memang sangat sesuai kalau korang nak berehat lepas jauh perjalanan nak ke Langkawi.


3. Cenang View Hotel

Hotel ni pula dekat dengan kawasan ramai dan hanya 8 minit berjalan kaki dari Pantai Cenang dan 4.84k dari Langkawi International Airport. Hotel ni sediakan bilik yang lengkap dengan Wi-Fi percuma, TV dan kemudahan seperti kolam renang luaran, dan bar.


Kalau korang tengok review orang kalau korang buat carian hotel in langkawi, kebanyakannya positif terutama tentang servis dan pekerja yang friendly.

4. Sunset Beach Resort Langkawi


Resort santai ni terletak di tengah-tengah taman tropika dan berjarak 13km dari 99 East Golf Club. Kalau korang berniat nak main golf kat Langkawi, korang boleh try stay kat resort ni. Kat sini, korang boleh santai dengan taman yang rimbun dengan jalan yang berliku bersama dengan air pancut, air terjun dan kolam teratai. Resort ni sangat sesuai untuk pasangan yang nak berbulan madu.

5. Adya Hotel Langkawi

Kalau hotel ni pula, ia dekat dengan Patung Helang yang terkenal di Dataran Lang dan Muzium Galeria Perdana. Hotel ni sediakan Wi-Fi, TV, balkoni dengan pemandangan bandar atau laut dan kanak-kanak berumur 12 tahun kebawah yang datang dengan ibu bapa boleh menginap tanpa bayaran.


Sarapan pula disediakan dalam bentuk buffet dan percuma pula tu! Kemudahan lain yang korang boleh dapat termasuklah gymnasium, spa, kolam renang luaran dan juga tertutup yang khusus untuk wanita. Ruang solat dan bilik tarian juga turut disediakan.


6. Langkawi Yacht Club Hotel

Hotel yang hanya berjarak 5 minit berjalan kaki dari terminal feri Langkawi ni sediakan bilik yang lengkap dengan Wi-Fi, TV, dan alat membuat kopi. Korang boleh pilih bilik mana yang korang suka. Hotel ni ada suite yang sediakan ruang tamu, dapur, dan tab mandi mandi panas. Selain tu, ada juga pondok yang mempunyai 3 bilik tidur.


Hotel ni ada suite yang sediakan ruang tamu, dapur, dan tab mandi mandi panas. Selain tu, ada juga pondok yang mempunyai 3 bilik tidur. Tempat ni ada pangkalan kapal persiaran, ada kolam renang luaran dan juga sarapan turut disediakan.


7. Bayview Hotel Langkawi

Dengan pemandangan Selat Melaka, hotel ni berjarak 1.14km dari Lagenda Park dan 1.36 dari Pantai Beringin. Hotel ni sediakan Wi-Fi percuma, dan TV. Bilik yang dinaik taraf pula ada pemandangan laut, da nada suite yang mempunyai ruang tamu yang berasingan.


Selain tu, ada kedai makan Cina dan kedai kopi kalau korang nak lepak dengan kawan-kawan. Bar pula sediakan hiburan secara ringkas da nada kolam renang luaran, tab mandi panas, spa dan juga pusat kecergasan. Sarapan juga disediakan tapi dengan bayaran.

Baiklah, sampai sudah kita di penghujungnya. Langkawi ni ada banyak lagi hotel lain, tapi kalau korang nak yang murah dan nak save bajet, korang boleh try stay kat hotel-hotel yang aku senaraikan kat atas. Korang search je hotel in Langkawi, korang boleh tengok lebih banyak maklumat tentang hotel-hotel di Langkawi terutama dari segi harga.

Sekarang mungkin agak sukar untuk pergi bercuti sebab keadaan tak mengizinkan sangat. Harap-harap Covid-19 ni akan berkurangan supaya kita boleh keluar dan lawat tempat-tempat yang kita nak pergi. In Sya Allah..


Catat Ulasan

8Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. thank you sharing.. nanti klu smua dah ok mmg nak g langkawi :)

    BalasPadam
  2. First time mama pergi langkawi duduk di landcons.. ok jugalah

    BalasPadam
  3. Boleh tahan jugak harga hotel-hotel ni sebenarnya. Kalau ada promo, mungkin boleh dapat harga lebih berpatutan. Hehe. Eza pernah stay dua minggu kat Langkawi, tapi area Kuah je la.

    BalasPadam
  4. bulan januari 2020 sebelum covid sempat kursus kat langkawi. dapatlah merasa stay kat bayview hotel tu.. rindunyaaaa langkawi T____T

    BalasPadam
  5. sis last thn 1999 dtg Langkawi ni
    masa tu baru lepas kawen
    he hee
    teringinn sgt nak dtg lg dgn family jika diizinkan nanti

    BalasPadam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !