Panggilan Temuduga Pembantu Pengurusan Murid N19 Kali Ke-3

Assalamualaikum
Bismillah

Hai guys lama dah tidak cerita pasal SPP kan. Alhamdulillah, aku dapat panggilan temuduga Pembantu Pengurusan Murid N19 untuk kali ketiga. Masya'Allah. Rezeki betul dengan SPP nie.

Untuk temuduga kali ini, dukacita aku ingin maklumkan aku tak dapat pergi. Secara ringkas tidak mahu pergi sebenarnya. Aku menolak jawatan ini.

Pembantu Pengurusan Murid N19

Bukan sebab aku putus ada 2 kali gagal. Tetapi aku cuma rasa rezeki untuk kerja sebagai penjawat awam bukan untuk aku. 

Kalau ikutkan hati mahu juga pergi sebab mahu tahu apa soalan interview untuk kali ini. Haha~ Aku mahu sangat kongsi di blog sebagai rujukan pengalaman interview tu. Sebelum ini dah pernah kongsi juga. Alhamdulillah, ada calon yang berjaya ada juga tidak. 

Semuanya rezeki dari ALLAH SWT.

Mungkin niat masa tu bukan sebab mahu jawatan tu kot. Jadi aku pun tak dapat. Aku pergi interview sebab mahu rasai sendiri dan ceritakan kepada orang pengalaman tu sebagai rujukan (termasuklah bagi soalan-soalan bocor masa interview) hahaha~

Aku rasa kalau pergi interview kali ke-3 nie dan lulus belum tentu lagi aku happy. 

Pertama, sebab aku dah berkahwin. Suami lebih prefer aku kerja dari rumah. Dan aku sendiri lebih suka bekerja di rumah sebagai blogger sepenuh masa. Hal ini kerana aku bebas untuk urus masa sendiri. Tidak terikat dengan waktu pejabat. 

Dan suami aku pula jarang dapat balik. So, waktu kami berdua untuk spent masa bersama memang tak lama. Nanti kalau suami aku balik, aku pula takda kat rumah. So aku dengan rela ingin berkhidmat sebagai suri hati suami. Hahaha~

Kedua, mungkin ada yang tahu pasal masalah kesihatan aku sebelum ni. Memang aku masih sakit dan tak dapat kerja lama. Bila berblog ni aku bebas nak buat kerja bila-bila masa yang aku mahu. 

Kalau aku kerja di pejabat aku terikat dengan waktu. Nak rehat mungkin tak lama. I mean rehat yang aku maksudkan kat sini baring atau tidur. Dan bila badan aku penat, aku tak dapat buat banyak kerja. Kadang nak bangun pun payah. Huhu~ 

Mujurlah dah kahwin ada ringan sikit sebab ada suami yang selalu tolong. Kalau sakit ada yang jaga. 

Aku sebelum ini dah macam-macam jenis kerja juga aku buat. So aku faham sangat wanita yang bekerjaya ini penat dia lain. Apatah lagi yang dah kahwin dan ada anak. Penat kat luar belum hilang, penat di rumah lagi. 

Kerja blog sekarang pun sudah cukup memenatkan buat aku, apatah lagi kerja kat luar. Apapun I really respect wanita yang bekerjaya. 

Aku hargai sangat-sangat korang yang sudi baca blog aku. Khususnya buat calon-calon temuduga SPP ni. Ada yang email dan tanya pengalaman interview aku sebelum ini. Aku pun tak dapat nak bantu dan kongsi banyak sangat walaupun aku mahu juga tolong. 

Ada yang prihatin dan tanya aku dah berkhidmat tak sebagai PPM? Ada juga yang sanggup email dan say 'thank you' dan kongsikan pengalaman mereka lulus interview. 

Alhamdulillah, aku happy sangat-sangat buat calon-calon yang berjaya temuduga PPM ni. All the best buat korang yang dipanggil temuduga. Semoga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan korang dunia akhirat.

Semoga apa yang aku kongsikan di blog ini walau sepatah kata menjadi manfaat buat korang.