Joymix Hello Bong & Pure Collagen Powder Untuk Sakit Sendi & Otot

10
Assalamualaikum
Bismillah

Hai hari ini aku ingin kongsikan produk keluaran Joymix iaitu Hello Bong & Pure Collagen Powder yang mana produk ini membantu korang yang sering mengalami sakit sendi dan otot.

Mungkin kalau ada yang follow aku dari dulu, aku sering mengalami sakit sendi dan otot terutama di bahagian belakang (Back pain & muscle pain). Sampai sekarang aku masih lagi mencari ubat untuk sakit aku.

Boleh baca entri lama aku Sakit Belakang Makin Teruk Sampai Terseliuh Muda-muda macam aku dah sakit macam ni memang sengsara guys. Nak buat kerja tak boleh. Cepat penat, lenguh dan perlu banyak berehat.

Aku dah cuba pelbagai jenis rawatan seperti rawatan hospital, tradisional mahupun perubatan Islam tetapi masih belum ada perubahan sangat. Jadi, aku ikhtiar lagi untuk mencuba produk seperti Joymix.


Mengapa Tubuh Memerlukan Kolagen?

Sana sini orang bercakap tentang kolagen. Bukan sahaja dalam produk penjagaan harian, sesetengah suplemen tambahan juga mengandungi kolagen. Apa sebenarnya kolagen ini? Dan kenapa kita perlukannya?

Badan kita memerlukan kolagen kerana kolagen merupakan protein yang terhasil daripada asid amino dan paling banyak terdapat dalam tubuh manusia terutamanya di bahagian tulang, otot dan tendon. 

Kolagen memainkan peranan sebagai pelekat dan membekalkan sokongan serta struktur kepada bahagian tubuh seperti rambut, kulit, kuku, tulang, ligamen dan tendon.

Dengan adanya kolagen, kita mampu bergerak, membongkok dan meregangkan tubuh. Selain itu, semakin meningkat usia dan semakin banyak tekanan diberikan kepada tubuh menyebabkan penghasilan kolagen semakin berkurangan. 

Jadi kita boleh lihat betapa pentingnya kolagen ini pada tubuh badan kita. 


Kebaikan Mengambil Joymix Pure Collagen powder (200g) : 

  • Berat molekul kecil 500-1500 Dalton. Menyerap ke dalam kulit kita dengan mudah. Sangat berkesan.
  • Tidak berbau hanyir. Campurkan dengan mudah dengan minuman lain
  • Produk dari Korea
  • Gabungan logam berat rendah. SELAMAT
  • Marine Collagen- buat dari sisik ikan. Jadi tidak ada bau yang mencurigakan
  • Mengencangkan Kulit- Mengurangkan kedutan
  • Lebih kuat rambut, kuku dan tulang



Cara Pengambilan Joymix Pure Collagen powder (200g)

Masukkan 1 sudu PURE COLLAGEN POWDER ke dalam minuman kegemaran korang seperti kopi, teh, Milo & jus buah. Kalau aku selalu campurkan serbuk pure collagen ini ke dalam kopi dan minum pada waktu pagi atau petang. 


Review Joymix Pure Collagen powder

Walaupun dihasilkan daripada Marin Kolagen tetapi yang sangat best produk ini tidak mempunyai apa-apa bau hanyir atau rasa yang tidak enak. Boleh dikatakan tiada rasa langsung. Nak campur dengan apa-apa minuman pun okay saja. 

Setelah hampir 2 minggu minum Pure Collagen powder, antara perubahan yang aku dapat rasakan ialah kulit wajah nampak lebih segar walaupun tanpa mekap. 

Selain itu 1 botol Joymix Pure Collagen boleh tahan sehingga 2 bulan jika korang minum setiap hari. Aku dah nak masuk 3 minggu masih banyak lagi. Kalau nak lagi jimat korang boleh beli 2 botol sekali. Lagi jimat. 

Bukan aku sorang ja yang minum kolagen ini. Mak aku pun minum juga. Dan mak aku sendiri dapat rasakan perubahan seperti dia dah rasa kurang sakit sendi pada lutut. Dan kalau boleh nak aku beli lagi sebotol. 


Joymix Hello Bong (30 Sachet)

Kalau nak rasa keberkesanan produk ini baik untuk sakit sendi dan otot. Korang sangat digalakkan untuk minum Pure Collagen Powder bersama Hello Bong. Kombinasi dua produk ini sangat baik untuk mengurangkan rasa sakit sendi dan otot. 



Kebaikan Joymix Hello Bong 

  • mengurangkan kelesuan badan
  • mengurangkan radang sendi
  • mencegah penyakit kronik
  • mempercepatkan sistem pertumbuhan untuk badan dalam melawan penyakit
  • menyejukkan badan
  • menghilangkan nafas berbau
  • mengurangkan ”Hangover” (bagi yang bukan Islam), kesan selepas minum minuman beralkohol.


Golongan yang memerlukan Hello Bong :

  • Pesakit Arthritis - mempunyai sifat anti-radang yang akan memberi kelegaan kepada pesakit osteoartritis atau rheumatoid arthritis
  • Individu aktif atau atlet yang mengalami sakit otot kerana terlalu banyak bersenam atau aktiviti fizikal yang berlebihan 
  • Orang dewasa muda yang mengalami mabuk atau rasa mual yang berterusan
  • Orang yang mementingkan kesihatan yang ingin meningkatkan imuniti dan kekal sihat 


Cara Pengambilan Joymix Hello Bong 

Paling senang nak makan sebab tak perlu bancuh. Hanya koyakkan sahaja 1 sachet dan masukkan dalam mulut macam tu ja. Kemam yum yum.. Biasanya korang kena minum dahalu Pure Collagen Powder, setelah itu barulah makan Hello Bong.



Review Joymix Hello Bong 

Seperti yang korang lihat dalam gambar di atas, Hello Bong itu berbentuk serbuk berwarna kuning seperti kunyit. Mudah larut apabila dimakan. Rasanya pun sedap. Masam manis. Senang untuk dimakan dan sesuai untuk tekak kita. 

Packaging pun comel saja. Senang dibawah ke mana sahaja. Boleh makan bila-bila masa korang perlu. Setelah makan selama 2 minggu, aku dapat rasa perubahan yang ketara ialah aku lebih bertenaga dan badan tidak lesu seperti sebelum ini.

Aku kalau dah buat kerja menghadap laptop ini kadang sampai berjam. Jadi badan cepat lenguh dan lesu. Aku memang suka sangat dengan Hello Bong. Dari segi sakit sendi dan otot ada sedikit berkurang jadi kena minum secara konsisten. InsyaAllah.

Apabila minum produk ini kena banyak minum air juga. Supaya ia dapat menyerap dengan lebih berkesan ke dalam tubuh. Secara keseluruhan produk ini sangat baik untuk kesihatan tubuh dan kecantikan. 

Oklah, untuk info lanjut tentang produk JoyMix ni bolehlah layari :-

IG : @joymixsb

JoyMix Hello-Bong
Harga
RM 77.00

JoyMix Pure Collagen Powder
Harga 
RM 98.00 (1 botol)
RM 150.00 (2 botol)

Catat Ulasan

10Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. baru tahu kolagen untuk sendi dan otot, selama ni ingat untuk kulit muka je hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha samalah.. dulu ingat fungsi kolagen nie utk kecantikan saja

      Padam
  2. Ada gula ke? Macam nampak gula.. Mesti sedap nih.. Malangnya Akak tak boleh ambik produk2 ada gula nih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan gula. guna Erythritol. zero calorie. selamat bagi orang diabetik. from JOYMIX.

      Padam
  3. tak ada gula. guna erythritol , jenis sweetener yang zero calorie. rasa manis macam gula biasa tapi tak ada calorie. sesuai utk orang diabetik.

    BalasPadam
  4. kalau istiqamah and serasi teruskan sahaja. tapi apa-apa pun kena byk minum air

    BalasPadam
  5. kecil saiznya 500-1500, mudah diserap oleh tubuh la camtu. terbaik

    BalasPadam
  6. collagen bagus utk kecantikan dan kesihatan kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeaa.. byak sgat manfaat kolagen.. sy pun baru tau..

      Padam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !