Cara Paling Ringkas Anyam Ketupat

Assalamualaikum
Bismillah

Sejujurnya aku sendiri tidak pandai anyam ketupat. Tetapi tahun ini aku nak belajar anyam ketupat sendiri. Jadi aku dah simpan awal-awal tutorial kat blog supaya setiap tahun boleh rujuk kat sini.


Cara Paling Ringkas Anyam Ketupat

Ada banyak jenis ketupat, tetapi untuk yang baru nak belajar anyam ketupat aku rasa ketupat satay yang paling senang nak buat. Ikuti langkah-langkah di bawah :


Aku dah cuba tengok kat gambar tapi masih keliru. Jadi untuk lebih mudah korang tengok ja video yang kat youtube dibawah memang sangat ringkas dan mudah. 


Marilah kita sama-sama belajar. Aku dari dulu harap mumy ja tetapi sampai bila kan? Kalau jadi ketupat aku buat malam ni aku share kat blog. Selamat mencuba~