Pisang Goreng Rangup Dengan Tepung Goreng Pisang

Assalamualaikum
Bismillah

Pisang goreng merupakan menu kegemaran kami sekeluarga pada waktu petang. Apatah lagi apabila dihidang panas-panas memang sedap. Selalunya kami buat pisang goreng tidak rangup.  Jadi, mama aku pun belilah Tepung Goreng Pisang ni. 


Cara menyediakan pisang goreng rangup ini pun sangat mudah. Hanya perlu tambah air dan sedikit garam pada tepung. Selain merangupkan pisang, tepung ini juga wangi apabila digoreng. 




Selamat mencuba! 


8 Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. Memang mudah pakai tepung ini.. pisang goreng pun jadi sedap..

    BalasPadam
  2. Mudah disediakan dan pastinya sedap

    BalasPadam
  3. lama dah tak goreng pisang, kak ana selalu bancuh sendiri bater nya tapi nampak garing je pisang goreng nurul ni kan :) lapar pulak kak ana :)

    BalasPadam
  4. Nak rangup org ckp letak kapur sikit kan.. Teringin la nak buat goreng pisang mcm org jual dkt tepi2 jalan tu. Lain cara dia. Sedap rangup. kalau goreng dkt rumah jadi keras mcm mna ntah hahah salah bancuhan kot

    BalasPadam
  5. Pisang gorenggg! Feberet akk jugak nih

    BalasPadam
  6. Tengok gambar pun sedap.
    Tak sabar nak buat sendiri.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.