Logo Belajar Buat Blog

Assalamualaikum
Bismillah

Alhamdulillah 'ala kulli hal, Allah permudahkan semuanya hari ini. Banyak yang nak kena setup untuk blog baru tu. Blog untuk belajar buat blog kali ini sangat berbeza dengan blog yang lain. Kalau blog aku yang lain cuma fokus untuk trafik dan google adsense sahaja.

Tetapi blog ini aku nak berkongsi semuanya tentang blog. Aku cuma mahu nampak lebih organize dengan konten berkenaan blog. Kalau kat blog ini sebenarnya okay juga cuma niche pun dah rojak. 

Bagi followers dan blogger mungkin tahu konten dalam blog ini. Cuma aku nak lebih ramai lagi yang tahu tentang dunia blogging ni macam mana. 

Okay, enough with that. Let's move on with my new logo. 

logo-canva

Logo Belajar Buat Blog

Sebenarnya semalam aku baru saja design logo untuk blog. Mungkin tidaklah nampak profesional sangat. Cuma nak juga ada branding. Lagipun logo ini boleh buat untuk header, watermark, dan profile untuk sosial media. Tujuan buat logo supaya lebih recognize gitu. 

Aku rasa terharu sebab ramai kawan-kawan yang bagi cadangan, komen dan vote logo mana yang sesuai dengan niche blog. Hasil daripada gabungan 2 logo maka jadilah logo yang sekarang. 

Apabila dah siap logo ni, senang sikit nak buat laman media sosial yang lain. Bagi yang nak tahu macam mana aku buat logo, korang boleh guna Canva. Canva sangat sesuai untuk beginners dan yang dah mahir dengan design. 

Logo aku buat simple dipadankan dengan template blog. 

Jangan lupa follow blog dan media sosial belajar buat blog untuk konten menarik berkenaan blog.