Susu Rizqi Mamadil Pelbagai Perisa Kenyang & Bertenaga Sepanjang Hari

Hari ni aku nak kongsi sikit tentang produk Susu Rizqi daripada Mamadil. Kalau korang nak tahu, Mamadil ni menyediakan produk-produk yang berkaitan skincare, supplements, kosmetik dan salah satu produk Mamadil yang tak asing lagi ialah Susu Rizqi. 

Sebelum ini aku dah pernah cuba produk Mamadil Women Love

Susu Rizqi Mamadil

Susu Rizqi Pelbagai Perisa

Susu Rizqi ni adalah susu yang berasaskan susu kambing asli. Terdapat 4 jenis perisa iaitu Coklat, Vanila, Stawberi dan Kurma. Antara bahan utama dalam susu rizqi adalah susu kambing, kuma, madu lebah, habbatus suda dan minyak zaitun. Difomulasikan dengan Gula Nano (gula yang sesuai untuk ibu hamil yang GDM)

Kandungan Bahan

Setiap satu bahan ni ada khasiat tersendiri dan terkandung dalam setiap paket susu Rizqi. Nak tahu kelebihan setiap bahan tu tak? Mari kita tengok satu persatu:

1. Madu
Dipercayai dapat menghaluskan kulit, memberi tenaga dan menyihatkan minda

2. Ekstrak Kurma
Boleh memberi tenaga, membanttu pertumbuhan dan perkembangan dalam fizikal

3. Kismis
Kismis sememangya terkenal untuk meningkatkan kekuatan memori dan tumpuan, kecerdasan minda dan juga untuk kecantikan kulit.

4. Habatus Sauda
Ini pula membantu dalam merawat kulit, menambah tenaga dan susu badan dengan cepat.

5. Ekstrak buah zaitun
Buah zaitun ni sangat kaya dengan khasiat vitamin dan mineral. Selain tu ia berkesan untuk melembabkan kulit dan sangat baik untuk ibu hamil.

6. Susu kambing
Susu kambing ni pula adalah bahan asas untuk penjagaan kulit asli sejak dahulu yang berupaya untuk menghalus dan melembapkan kulit keseluruhannya.

Harga Susu Rizqi Mamadil
Harga Susu Rizqi RM79.00

Untuk pengetahuan korang, Susu Rizqi ni adalah susu pertama di Malaysia yang khas untuk kulit sihat dan telah dikeluarkan sejak tahun 2014 lagi. Dan sememangnya, produk ni telahpun diluluskan oleh KKM, Halal untuk diminum dan telah dianugerahkan Super Health Brand 2018/19.

Kandungan utama Susu Rizqi Mamadil ni, iaitu Susu Kambing sebenarnya diimport khas dari Holland, dan kualiti keluarannya yang premium sangat dijamin. Dengan pengambilan susu ni, dapat bantu korang untuk selesaikan masalah yang korang hadapi dan kesannya boleh dirasai seawal 2 minggu.

Kebaikan Susu Rizqi 

Memandangkan kat atas kita dah tengok khasiat untuk bahan-bahannya, sekarang mari tengok kelebihan khas untuk Susu Rizqi pula. Antara kelebihannya ialah :

1. Membantu dalam menyihatkan kulit agar lebih bersih dan lebih berseri.
2. Dapat membekalkan tenaga ekstrak untuk kerja seharian untuk anak-anak dan juga ibu bapa.
3. Dapat membantu dalam penghadaman.
4. Boleh meningkatkan kecerdasan minda bagi kanak-kanak.
5. Membantu dalam penambahan susu bagi para ibu.

Susu Rizqi Mamadil Untuk Ibu Mengandung

Susu ini juga sangat sesuai untuk seluruh isi keluarga dan juga ibu mengandung. Kebanyakkan review pengguna menyatakan susu ini dapat mengurangkan alahan & Morning Sickness. Selain itu juga dapat memberikan tenaga ekstra, korang pun tahu juga kan jadi ibu mengandung ini penat dia berkali-kali ganda lagi. Dah lah perut sarat mengandung. 

Susu Rizqi Mamadil Untuk Ibu mengandung

Bahkan, kebanyakkan para ibu yang pernah minum susu riqzi bagi feedback dapat meningkatkat HB ke paras normal. Kita ini usaha saja kan selagi mampu. Kalau boleh nak para ibu sihat sahaja. Dan juga ia bertindak sebagai Milk Booster untuk bakal ibu. Dan megelakkan bayi kuning semasa lahir. 

Testimoni Susu Rizqi Mamadil

Susu Rizqi Mamadil

Susu Rizqi Mamadil

Susu Rizqi Mamadil


Hah, kalau korang ni termasuk dalam kalangan mereka yang ada masalah kulit, sunburn, kulit kering, gatal dan menggelupas, mungkin dah tiba masanya untuk korang cuba minum Susu Rizqi ni.

Susu Rizqi ni bukan sahaja sesuai untuk masalah kulit tapi juga sesuai diminum untuk kanak-kanak. Dengan rasa aiskrim, susu kambing tanpa rasa hamis ni sememangnya dapat membantu menceriakan hari kanak-kanak anda.


Cara pengambilan Susu Rizqi

Susu ini disediakan dalam sachet jadi korang boleh bancuh dengan mudah. Korang hanya perlu :
  • 1 sachet pagi dan 1 sachet malam, air 150ml dan boleh diambil sebelum atau selepas makan (Untuk kanak-kanak)
  • 2 sachet dikacau sekali dan 300ml air (Untuk dewasa, ambil 2 sachet terus supaya dapat kesan lebih cepat!)
Cara minum Susu Rizqi Mamadil

Cara Pengambilan Susu Rizqi Mamadil

Rasanya sedap macam aiskrim dan manis berlemak. Nak campur dua jenis perisa sekali pun boleh. Nak buat jadikan resepi lain juga boleh.  Boleh buat Red Velvet Cheese Cake ataupun Vanila Smoothie Durian Guna Susu Rizqi juga guys. Boleh cuba sendiri, sedap dan berkhasiat.

resepi guna Susu Rizqi Mamadil

Susu Rizqi Mamadil Pelbagai Perisa Kenyang & Bertenaga Sepanjang Hari

Kalau korang nak tahu Susu Rizqi ini pada mulanya mempunyai 3 jenis perisa sahaja iaitu perisa Vanila, Coklat dan Strawberi. Dan yang terbaru pula perisa Kurma. Mamadil 'release' perisa Kurma sebab ramai sangat pengemar Susu Rizqi ini nak perisa kurma. Tidak dinafikan aku sendiri penggemar susu perisa kurma. 

Paling best kalau minum susu kurma semasa puasa. Tak lama lagi dah nak puasa kan? Korang dah ganti puasa ke belum? Jangan lupa tau cuba Susu Rizqi perisa kurma sebab sangat berbeza dengan susu kurma yang lain, bukan ada ekstrak kurma sahaja tetapi ekstrak buah tin sekali. Sedap minum masa sahur nanti kan. 

Ganti puasa dengan Susu Rizqi, Kekal Bertenaga dari sahur sampai berbuka

Siapa di sini yang tak suka makan berat ketika sahur, minum sahaja susu rizqi perisa kurma. InsyaAllah korang pasti bertenaga dan rasa kenyang sepanjang hari. Mungkin ramai yang dah tahu petua untuk tahan lapar semasa berpuasa khususnya ketika hamil adalah dengan mengamalkan susu kurma ketika sahur akan menyebabkan perut berasa kenyang sepanjang hari walaupun tidak makan nasi. 

Susu Rizqi Mamadil

Bukan itu sahaja, badan pun kurang letih dan walaupun dah berbuka korang kurang nak makan banyak sangat. Dan paling best kalau ada gastrik. Memang sangat baik untuk korang. Aku sendiri ada gastrik dan cuba amalkan minum susu kurma. Alhamdulillah perut aku tidak meragam. 

Hah, lepas baca ni, korang dah ada niat tak nak beli? Kalau ada, cepat-cepat selitkan order korang. Jangan beli sembarang tau, setakat ini produk MAMADIL tidak dijual dimana-mana platform e-commerce seperti Shopee, Lazada dan lain-lain ya guys. Jadi elakkan membeli di platform tersebut. 

Susu Rizqi Mamadil Scammer

Produk keluaran Mamadil ni hanya diedarkan kepada wakil jualan sah yang sudah berdaftar di bawah Mamadil. Sebelum buat pembelian tu, pastikan korang check dulu maklumat penjual tu tau. 

Kalau nama dorang tu tak wujud dalam sistem, korang jangan pergi beli dengan dorang pula ya. Kalau tak nak guna cara ni, korang boleh juga dapatkan Susu Rizqi Mamadil di 17 cawangan Mamadil yang ada di seluruh Malaysia. 

Baiklah, sampai sini saja perkongsian aku tentang Susu Rizqi Mamadil ni. Kalau tengok review, memang banyak juga para ibu, wanita dan anak-anak yang suka sangat dengan produk ni. Apalagi, giliran korang pula untuk cuba. Manatau boleh jadi pengguna setia produk Mamadil ni. Sekian!


Untuk maklumat lanjut boleh layari : 

Website : https://mamadil.com.my/
Instagram : Mamadil Official Store
Facebook : https://www.facebook.com/MamadilMy


Sii Nurul

Fulltime sabahan blogger since 2015 who love to write and sharing in her blog. Married with Mohamad Syafrie

10 Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. Oh! Baru tau yang mamadil ni adalah susu pertama di Malaysia yang khas untuk kulit

    BalasPadam
  2. laaa...ingat mamadil ni untuk ibu je ada..anak pun ada yea

    BalasPadam
  3. Bagus produk ni..tgk founder pun meletop habis heher

    BalasPadam
  4. Nampak sedap pulak bila buat smoothie tu..

    BalasPadam
  5. Baru tahu susu nih ada banyak perisa, bolehlah pilih2 nak cuba perisa yang mana yang penting tekak boleh terima dan boleh diminum.

    BalasPadam
  6. banyak kebaikkan dalam susu ni.paling best boleh perisa yang kita nak

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama