Review Cetaphil Gentle Skin Cleanser.. Yay or Nay?

Assalamualaikum
Bismillah

Cetaphil Gentle Skin Cleanser 

Akhirnya aku terpengaruh juga untuk beli Cetaphil Gentle Skin Cleanser setelah lihat banyak sangat positif feedback tentang cleanser ini. Jadi aku pun tidak ketinggalan untuk mencuba juga. Betul ke Cetaphil Gentle Skin Cleanser ni bagus? Untuk percubaan aku beli yang botol kecil ja 125ml punya dalam harga RM24 lebih gitu. Aku harap-hara sesuai lah. 


Kandungan Bahan 

  • Purified Water, emollients (Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol) and a humectant (Proplene Glycol) - melembatkan kulit dan tidak mengeringkan
  • Sodium Lauryl Suphate - menyingkirkan kotoran di muka.
  • Cetaphil gentle cleanser is low in PH - Kalau korang ada kulit yang sensitif jangan risau.


Cara Penggunaan 

Cara menggunakan produk ini pun senang ja. Hanya perlu tuangkan cetaphil ke tapak tangan. Sapu di seluruh muka dengan usapan yang lembut. Setelah itu bilas dengan air. Selain itu, boleh juga korang cuci tanpa bilas dengan air. Hanya perlu sapu di seluruh muka dan lap dengan tisu. So korang pilih lah mana yang sesuai.


Packaging dan texture

Dari segi packaging, aku beli yang menggunakan penutup macam tu. Korang boleh juga beli yang jenis botol yang boleh pump penutup dia. Ada juga yang dijual dalam set trial punya. So ada banyak pilihan korang boleh pilih kalau nak cuba produk ini. Saiz 125ml ini pun aku guna dah lebih 2 bulan belum habis lagi. So, walaupun harga mahal tetapi berbaloi sangatlah. 

Baiklah dari segi texture pula, sedikit creamy white lotion dan gel watery. Takda buih dan bau. Gosok macam mana pun memang tak berbuih langsung. No fragrance, so memang sesuai untuk korang yang sensitif dengan bau. 


Review Cetaphil Gentle Skin Cleanser.. Yay or Nay?

Seperti yang dinyatakan pada ingredient tersebut, Cetaphil Gentle Skin Cleanser ini sangat melembabkan kulit, tidak merengsakan kulit, tidak mengeringkan dan boleh hilangkan kotoran pada muka. Kalau korang pakai light mekap pun boleh tanggalkan mekap juga. 

Kalau korang jenis yang mempunyai kulit muka yang berminyak dan sensitif jangan risau sebab kandungan bahan dia semuanya sesuai untuk korang. Sesuai untuk semua jenis kulit. Ramai yang pakai cuma mungkin ada certain orang tak sesuai dengan cetaphil. Bergantung dengan kulit korang juga. 

So far aku tak berapa berkenan pakai produk ini sebab tidak berbuih langsung. Aku rasa pelik pakai produk yang takda buih. Jadi aku memang jarang pakai Cetaphil Gentle Skin Cleanser. Aku cuma pakai sebelum tidur ataupun sekiranya cleanser yang lain aku dah nak habis. Aku takda masalah nak guna cuma memang aku tak berapa suka produk yang takda buih. 

Recommended

Aku cadangkan korang guna produk ini berdasarkan kandungan bahan dia pun nampak sesuai dengan semua jenis kulit. Dari segi harga pun berbaloi dengan saiz 125ml sebab boleh tahan berbulan-bulan. Produk ini pun boleh didapati di mana-mana pasaraya, watson dan guardian yang berdekatan.

Repurchase?

Nay... Hehe~ Walaupun produk ini bagus sangat aku rasa tak nak beli kot sebab aku tak suka texture dia. Don't get me wrong. It's a good product. Cuma aku rasa aku tak berapa sesuai pakai. Lagipun aku dah jumpa cleanser lain yang lagi sesuai dengan aku.

(Disclaimer: This is not a paid/sponsored review. I bought all the products using my own money. Every skin is different. What works for me, might not work for you. This is just my personal experience)


Apa pendapat korang tentang Cetaphil Gentle Skin Cleanser? Best tak pakai?