Dikuasakan oleh Blogger.

Kes Dera Kanak-Kanak Berumur 9 Tahun, Nur Aina Nabihah Muhammad Abdullah

Assalamualaikum
Bismillah

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan kes kanak-kanak yang bunuh diri akibat dituduh mencuri iPhone milik cikgunya. Dan kes terbaru pula adalah kanak-kanak perempuan berumur 9 tahun (Nur Aina Nabihah Muhammad Abdullah) yang didera oleh ayahnya sehingga meninggal dunia.



Masya'Allah. Aku rasa manusia sekarang semakin hilang rasa keperimanusiaan dalam diri. Tak tahu nak komen apa. Yang lebih menyakitkan apabila seorang ayah yang bergelar askar tergamak mendera anak perempuannya sendiri.

Laporan akhbar mengatakan:

Bedah siasat mendapati kanak-kanak terbabit cedera pada buah pinggang, selain usus terkoyak dan patah tulang rusuk, dipercayai akibat dipukul dengan objek tumpul.

Ada kalanya aku berfikir, "Tiada rasa belas kasihankah terhadap anak sendiri?" 

Allahu. Semoga Allah jauhi kita daripada melalukan perbuatan yang sedemikian. 


6 ulasan:

  1. Seramnya dunia sekarang! T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan... semoga kita dihindarkan drp melakukan perbuatan sedemikian

      Padam
  2. Kesiannya ... Sekarang ni nilai2 sabar manusia semakin berkurangan...

    BalasPadam
  3. sedih. kesal. terkilan dgn sikap manusia zaman skang :(
    budak kecik kot.
    dibuat nyer begitu, mana la tak meninggal!

    and yg dituduh curi iphone tu. cikgu nyer pun.... aduhai! tak reti lah nak komen.
    sedih. kesal jugak...

    BalasPadam

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.