Dashboard Terbaru Blogger, Yay or Nay?

Assalamualaikum
Bismillah


Perasan tak kat ruangan dashboard blog kita ada "Try the new Blogger!". Pada mulanya aku agak hairan juga apakah yang dimaksudkan dengan perkataan itu. Aku tak berani nak mencubanya sebab takut tiba-tiba blog aku menghilang. hehe~

Setelah terbaca blog daripada Aiman, rupanya blogger telah menampilkan wajah baru dashboard Blogger melalui versi web dan juga aplikasi Blogger di Android. Antara perubahan interface yang kita boleh lihat adalah dari segi statistik, komen dan juga tema. 


Korang perasan juga tak Keywords, Traffic Sources dan Audience tu dah tak nampak? Kalau mahu  lihat lebih terperinci seperti lihat Keywords, Traffic Sources dan Audience korang boleh tekan pada bahagian More About This Blog. 


Korang akan lihat dengan lebih terperinci Top Referrers, Top Referrering URLs, Audience, Search Keywords, dan Top Locations dalam bentuk yang lebih tersusun dan menarik. 


Dan paling menarik sekali, korang dah boleh direct terus ke Google Analytics. Hanya perlu skrol paling bawah sekali dan klik More on Google Analytics.


Bahagian Stats memperlihatkan statistik blog, post terkini, post entri dan juga pages. Manakala pada bahagian komen pula kita dapat melihat dengan lebih jelas wajah pembaca atau audience yang meninggalkan komen di blog kita. 


YAY, secara keseluruhan I really i like this new dashboard design. Apa pendapat korang, suka ke tidak dengan new dashboard ni? Sharelah dengan aku. hihi.