UJIAN PSIKOMETRIK SPA BAGI PENGAMBILAN JAWATAN PEGAWAI PSIKOLOGI GRED S41 (2023)

4
Assalamualaikum
Bismillah

Ini merupakan ujian psikometrik kali kedua untuk jawatan Pegawai Psikologi Gred S41 aku dapat. Kali pertama aku dapat email untuk menduduki ujian psikometrik pada tahun 2019 selepas graduate.

Aku hanya sekadar mencuba nasib, tetapi bukan rezeki lagi. Dan setelah 4 tahun, rezeki aku dapat lagi ujian psikometrik untuk jawatan psikologi.

UJIAN PSIKOMETRIK BAGI PENGAMBILAN JAWATAN PEGAWAI PSIKOLOGI GRED S41 (2023)

ujian-psikometrik-pegawai-psikologi-s41

Sebenarnya aku tiada niat dah nak jawatan dari mana-mana sektor kerajaan mahupun swasta kerana selepas berkahwin aku memang tak nak kerja dah.

Tetapi aku masih juga isi permohonan spa9 sebab nak tahu perkembangan semasa untuk Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia. Artikel SPA9 dalam blog ini paling banyak dibaca oleh pembaca. Oleh sebab itulah aku sentiasa kemaskini konten berkaitan spa9.

Selain itu, aku juga nak membantu calon-calon yang lain untuk lebih bersedia menjawab soalan-soalan ujian psikometrik. 

Oleh sebab itulah, aku masih memohon jawatan spa9 untuk tahu apa soalan-solan yang dikemukakan semasa exam nanti. Bukan soalan bocor tau. 

Dan biasanya sebelum ujian psikometrik aku akan buat latihan daripada [Ebook Ujian Psikometrik / SPiER] (Harga RM40.00)

Aku beli ebook ini pada tahun 2022 semasa aku dapat Ujian Psikometrik Pegawai Pembangunan Masyarakat Gred S41

Mulanya aku tak mahu pun beli sebab RM40 tu terlalu mahal sangat dan belum tentu pun lulus exam tu. Aku tahu ramai juga calon yang mungkin berfikiran berbaloi atau tidak beli ebook tersebut. 

Why not cuba beli kan? Alhamdulillah, aku memang recommend sangat mana-mana calon untuk beli sebab banyak sangat soalan dan latihan dalam ebook tersebut. Ianya adalah rujukan umum sesuai untuk semua jawatan yang ada ujian Psikometrik.



Kita usaha sahaja, kalau memang rezeki pasti akan dapat juga jawatan tu.Kepada semua calon yang dapat jawatan yang sama. I wish you all the best!

Tags

Catat Ulasan

4Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. Cuya sudah beberapa bulan isi Spa9...tapi masih belum ada rezeki panggilan ujian

    BalasPadam
  2. Wahh yang mengisi semoga ada rezeki korangg Aminnn!

    BalasPadam
  3. Semoga kalian yang menjawab exam ini akan lulus dengan cemerlang...

    BalasPadam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !