Sertai PGMall dengan Kerjasama JD Worldwide Untuk Kembangkan Perniagaan Anda

3
Assalamualaikum
Bismillah


PG Mall adalah platform e-commerce tempatan yang sangat sesuai untuk membeli-belah dalam talian Malaysia. Ianya dikendalikan oleh PG Mall Sdn. Bhd. (836625-K) dan disokong oleh Public Gold Marketing Sdn. Bhd. PG Mall. Ia sudah ditubuhkan sejak 2017 lagi.

PG Mall ini adalah sebuah platform e-commerce tempatan No.1 di Malaysia yang menawarkan pelbagai jenis barangan seperti keperluan harian, barangan dapur, pakaian sehinggalah barangan kesihatan serta kosmetik, termasuklah emas.

PG Mall telah mengembangkan perniagaannya ke tahap yang lebih tinggi sebagai Tempat Paling Dikunjungi dan menjadikannya sebagai salah satu dari TOP 3 laman web marketplace di Malaysia berdasarkan laporan yang dikeluarkan oleh iPrince Insight 

Sertai PG Mall dengan Kerjasama JD Worldwide Untuk Kembangkan Perniagaan Anda

Pada 28 April yang lalu, secara rasminya, PGMall telah melancarkan Program Jualan ke China di Le Meridien Kuala Lumpur Hotel. 

JD.com adalah platform peruncit terbesar dalam talian di China yang mempunyai piawaian yang tinggi terhadap kualiti, keaslian, dan produk yang di tawarkan kepada pembeli dalam talian.

PGMall beroperasi di bawah model perniagaan Sharing Economy yang unik dimana menghubungkan penjual tempatan dan pembeli.

Untuk menyokong ekonomi tempatan, PGMall telah bekerjasama dengan pemerintah tempatan untuk mendorong aktiviti yang menyokong penjual tempatan dan produk melalui kempen PENJANA seperti Kempen E-Dagang Mikro dan PKS, Belanja Malaysia Online (SMO), dan Kempen Beli Barangan Malaysia (KBBM).

Dalam jangka masa 4 tahun sejak penubuhannya, PGMall telah mengembangkan perniagaannya ke tahap yang lebih tinggi dan mengagumkan sebagai Kedai dalam Talian Paling Banyak Dikunjungi
Pasaran di Malaysia.

Berpegang teguh pada tagline ‘Bridging Local to the World’, PGMall kini menjadi jambatan buat pasaran perniagaan tempatan ke pasaran terbesar di dunia - China, melalui kerjasama dengan JD Di seluruh dunia. 

Dengan harapan dapat membantu perniagaan yang terjejas untuk pulih dari masalah kewangan akibat wabak Covid-19 yang berterusan. Jadi, kepeada semua peniaga jangan lepaskan peluang ini.

PGMall dan JD Worldwide telah mengadakan majlis menandatangani kerjasama platform merentas negara secara maya pada 27 Januari 2021 yang lalu. 

Menurut laporan dari The Edge, hingga seperempat dari kecil dan sederhana Malaysia perusahaan (PKS) berisiko ditutup selama beberapa bulan akan datang kerana Covid-19 pandemik. - Persatuan PKS Malaysia.

sell to china pgmall

Program PGMall Sell to China

Program PGMall Sell to China menyediakan penyelesaian untuk memenuhi semua keperluan penjual. Antara perkhidmatan yang disediakan termasuk :
  •  pendaftaran jenama di JD
  • terjemahan perincian produk ke bahasa Cina
  • bahan pemasaran dan kempen
  • perkhidmatan pelanggan tempatan. 
Dengan sokongan rasmi dari JD Worldwide, Program  Jualan ke China ini menunjukkan peningkatan yang besar berbanding kaedah penjualan secara konvesional. 

Dalam beberapa tahun, potensi PGMall menunjukkan pertumbuhan dari hanya RM300,000 GMV pada tahun 2017, GMV PGMall berkembang 200 kali ganda menjadi RM60 juta pada tahun 2020.

Dengan pertumbuhan luar biasa yang dilihat hingga kini, PGMall pasti dapat capai GMV yang disasarkan iaitu sebanyak RM 600 juta pada akhir tahun. 

Hingga kini, PGMall telah menarik lebih dari 1 juta pembeli yang membeli dari lebih dari 25,000 penjual yang disertakan dengan sekitar 2 juta produk, mulai dari bahan makanan, kecantikan, elektronik, hingga produk gaya hidup.

PGMall bukan mengembangkan pasaran antarabangsa dengan China sahaja, namun pada saat ini PGMall juga memperluaskan pasukan dan usaha mereka di Indonesia, yang juga merupakan e-dagang terbesar di Asia Tenggara.
logo-pgmall
Untuk maklumat lebih lanjut mengenai PGMall dan produk dan perkhidmatannya, korang boleh layari :

Website: PGMall Malaysia
Instagram: pgmall.my
Tiktok : pgmallmalaysia

atau hubungi Pusat Khidmat Pelanggan mereka di (011-10670916)

#PGMall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #SelltoChina #PGMallxJDWorldwide

Catat Ulasan

3Ulasan

Terima kasih kerana singgah ke Blog Sii Nurul. Jika ada sebarang pertanyaan, komen, penambahbaikan, cadangan mahupun pandangan. Boleh tinggalkan jejak anda.

  1. menarik juga PGMall ni , Pernah juga usha-usha website dia

    BalasPadam
  2. sis berkenan gila lah dengan template blog baru ni. Nampak blog lebih international, mcm guna wp

    BalasPadam
Catat Ulasan

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !